Håndtering af sygefravær
Bliv opdateret på de regler der gælder, når en medarbejder bliver syg. På kurset vil vi sætte fokus på, hvordan man som arbejdsgiver agerer bedst under medarbejderes sygdomsforløb. Få gode råd og værktøjer til håndtering af sygdomsforløbet og de udfordringer, som man kan støde på ved håndteringen af sygefraværet.
På kurset kommer vi bl.a. ind på:
- Sygedagpenge
- Den kommunale opfølgning
- Arbejdsgivers opfølgning
- Samtaler med den sygemeldt
- Sygdom som handicap
- Opsigelse pga. sygdom
Kurset er målrettet ledere, HR-medarbejdere, medarbejdere i lønadministrationen og andre, der beskæftiger sig med håndtering af medarbejderes sygefravær i praksis.
Det får du ud af webinaret:
Du får indblik i reglerne, der gælder ved medarbejderes sygdom og de faldgruber, der er forbundet med det for virksomheden. Vi giver gode råd og vejledning til de mange udfordringer, der kan opstå under medarbejdere sygdomsforløb.
Undervisere: advokat Christian H.M. Mikaelsen og juridisk konsulent Morten Vinding