Tilbage til oversigt
25. oktober 2024

Husk indberetning af uhævede feriemidler

Hvis en medarbejder ikke har brugt sine 5 ugers ferie, har arbejdsgiver pligt til at opgøre antallet af ubrugte feriedage pr. 30. september i året efter ferieafholdelsesperiodens udløb.

Feriepenge som ikke er blevet afholdt/udbetalt, skal arbejdsgiver nu indberette og indbetale til Arbejdsmarkedets Feriefond. Fristen for at indberette for optjeningsårene og 2022/2023 er den 15. november 2024.

Arbejdsgiver er forpligtet til at indberette til Feriefonden uanset at virksomheden har 0 kr. at indberette og indbetale. Årsagen er, at selve indberetningen er arbejdsgivers dokumentation for at ferieopgørelsen har fundet sted. Ferieopgørelsen skal laves for alle typer medarbejdere, dvs. både for timelønnede, månedslønnede samt fratrådte funktionærer.

Mere information om hvordan indberetning og indbetaling skal ske, kan findes på virk.dk. På virk findes desuden en vejledning, der uddyber arbejdsgivers forpligtelser mht. indberetning og indbetaling af feriepenge. Vejledningen kan findes her.

Tilbage til oversigt
Indberet uhævede feriemidler inden fristen

Kontaktinfo

Arbejdsgiverforeningen GLS-A

Agro Food Park 13
8200 Århus N

Telefon: +45 8740 3400
E-mail: info@gls-a.dk