Menu

COVID-19

Vi har samlet vores råd og vejledning vedr. COVID-19 her på siden, som løbende opdateres og udbygges i overensstemmelse med…

Vi har samlet vores råd og vejledning vedr. COVID-19 her på siden, som løbende opdateres og udbygges i overensstemmelse med udviklingen på området.

Konsekvenserne af COVID-19 og deraf følgende fravær kræver i de fleste tilfælde en konkret vurdering. Kontakt derfor GLS-A for rådgivning, hvis ikke du kan finde svare på denne side, eller er i tvivl i en konkret situation.

Situationen vedrørende COVID-19 udvikler sig dag for dag, og GLS-A opfordrer til, at man løbende holder sig orienteret på den officielle side, som samler alle aktuelle informationer samt seneste vejledninger og retningslinjer fra alle relevante myndigheder www.coronasmitte.dk

FAQ
GLS-A modtager særligt mange spørgsmål om, hvordan man som arbejdsgiver skal forholde sig til medarbejderes fravær og sygdom i forbindelse med Covid-19. Herunder hvordan man som arbejdsgiver skal forholde sig, hvis f.eks. en medarbejders barn eller ægtefælle er konstateret smittet med Covid-19 eller er blevet sendt i isolation uden at være syg. Nedenfor har vi samlet de mest gængse scenarier og beskrevet de grundlæggende regler og rettigheder om fravær og betaling. Kontakt GLS-A hvis du er i tvivl.